Що таке Moleskine?
Молескін (більш прийнятно для української мови, за французькими правилами читання; точніше Молескі́не, італ. Moleskine) — власна назва, торгівельна марка італійської компанії «Modo&Modo», що випускає канцелярське приладдя, переважно записники. Продукція торговельної марки «Молескін» широко відома і розповсюджена по всьому світі.
Сьогодні в деяких колах загальна назва «молескін» все частіше використовується саме для означення записника з чорної тканини із закругленимим кутами, з еластичною функціональною стрічкою для того щоб тримати записник закритим.
Історія
Moleskine в перекладі з французької означає «просмолена тканина» — такий матеріал ще кілька століть тому почали застосовувати як замінник шкіри. Використовували його і на обкладинки записників, що їх 150—200 років тому виготовляли декілька невеличких сімейних мануфактур у Франції.
Молескін використовували Сартр, Пікассо, Ван Гог, Аполлінер, Матісс, Гертруда Стайн та Хемінгуей.
Улюблений записник творчої еліти зник у 1986 році разом з маленьким родинним магазином-мануфактурою у французькому місті Туре. У 90-х роках італійська компанія Modo&Modo підхопила ідею легендарного записника і зареєструвала бренд Moleskine. Окрім класичних чорних з’явились записники з обкладинками хроматичних кольорів Ван Гога — і тепер під цією назвою продають різну продукцію: невеличкі альбоми для акварелі, блокноти з нотним станом, розкадровка для режисерів і сценаристів, класичну клітинку та лінію, щоденні та щотижневі органайзери, блокноти-путівники для мандрівок європейськими столицями, телефонні книжки з алфавітом тощо.
Якість
Записники «Молескін» випускаються з щільного паперу, що швидко поглинає чорнило, а обкладника є вологостійкою.
Пропагандистом записників, що були подібні до сучасних молескінів, був мандрівник і письменник Брюс Чатвін, і його ім’я широко використовується в рекламній кампанії Moleskine, проте насправді він використовував продукцію невеликої вже не діючої французької мануфактури.